saker jag är bra på

Jag är mycket, mycket bättre på att shoppa än att plugga. OCH, jag har fått jobb! Jag tog gröna blixten ner på city för att sneaka in på Hemköp och köra en "jag skulle ändå in och handla så jag tänkte presentera mig"-lögn för butikschefen. Han hade redan räknat med att allt var klart med jobb och hade nog inte tänkt ringa mig en sekund, så det var nog tur ändå. Så nu ska jag gneta på en tredje hemkösbutik i mitt liv. Och, ja, jag är nöjd. Han sa tom att det kanske kommer vara nån vecka mitt i sommaren som det inte blir nåt jobb, jippi sa jag. Då åker jag hem.

Sen gick jag lite på stan och gjorde av med lite mycket pengar. Fast med tanke på vad jag fick så får man vara nöjd. Två tishor, en skjorta och en scarf-aktig sak - och en ny deo. Sen fick jag reda på att Cmilla ska på party och Julia ska spela fotboll. Så nu måste jag plugga, pust. Först blir det de där räkningarna och en fundering på om jag ska lägga min lösa 50-lapp på å hyra en film kanske - eller är det för mycket 90-tal kanske? Hehe...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0