Amerikaner

Igårkväll kom jag på varför Amerikaner är så dumma...men mer om det liet längre ner!

Livet i lkpg leker. Jag är bara lite sjuk, har inte ens beställt böckerna till kursen (tenta 22 sept), missat två och en halv veckas föreläsningar, har en skitig lägenhet osv. Fast det händer lite bra ibland också. Har fått en ny granne. Camilla bor numera i huset och dörren bredvid. Känns bra!! Igår smällde vi i oss varsin påse chips och tittade på vänner.

Jag har också skaffat mig ett välfyllt kylskåp för första gången sedan jag flyttade tillbaka hit. Jag tänkte handla lördagen för tre veckor sedan, men då krockade jag ju (ni som inte vet så är jag orsaken till att min mammas nya bil nu är skrotad)(eller kanske inte orsaken själv riktigt, det var han som körde för fort tycker jag). Så då blev det ingen handling då iaf. men igår blev det, så nu har jag köttfärs, fläskfilé och köttbullar. Helt otroligt. Är på tiden efter all skräpmat de senaste veckorna!

NolleP är över som jag sa förut. Avslutningskvällen blev en galen fest, hur kul som helst!


image3


En härlig bild på gänget som fixade! Visst var det kul med NolleP, men det var nog ännu roligare när det tog slut!

Däremot lider jag väl lite av ensamhetsångest för tillfället. Är van att umgås med folk 23 timmar om dygnet (den sista timmen sov jag)(själv för dom dom mot all förmodan undrar). Men ska väl klara mig. Har ju alltid inga böcker att läsa. Såg förresten att TopModel går två ggr i veckan numera....najs!

Tillbaka till mina amerikaner. Såg slutet av filmen Prinsen och jag eller möjligen jag och prinsen igår. Nä, prinsen och jag måste det vara. Sinnes! Om alla filmer som de på andra sidan atlanten ser på är så vridna från verkligheten är det inte konstigt att de är så dumma som de är. För det första så har Danmark drottning, inte kung. Och...Jo tjena att prinsen först friar efter två veckors romans, och att han sedan oannonserad dyker upp på tjejens examen och säger att han ska vänta på henne hela livet om så behövs, för att sen bryta ut i grovhångel på offentlig plats. Nädu. Det blir ju 5x5 meters löpsedlar på om Victoria och Daniels armbågar nuddar varandra på en hockeymatch i globen. HÄR VISAR VICTORIA OCH DANIEL SIN KÄRLEK ÖPPET! Så Svensk press vs. Hollywood = 1-0.

Nä, nu ska jag hem och göra wok, springa in till grannen och skvallra lite... kan inte säga om vad...än.


Kommentarer
Postat av: Maja

Jag vill höra skvallret också!!! Även fast jag är en jävla bit ifrån dig. Puss!

2007-09-05 @ 20:08:55
URL: http://majasofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0