Friskförklarad

Om man var så dum att man inte fattade att man hade feber när man hade 38, 5 så är man väl frisk när man har 37, 5. Bra, då säger vi så. Jag får väl inte spela innebandy idag, ryggen spökar fortfarande, men jag tänker gå dit och vara en trogen supporter, heja på resterande flickor som kommer få ta Johans agressioner när jag inte är med. Kanske ska akta mig vid rinkside för flygande bollar o.dyl=) Tänkte även ta med mig brott och straff i affärsverksamhet. Lovar inte att jag ska läsa, men ta med är iaf halva vägen.

Ikväll är det dags för den "sedvanliga" småland rullar * också, men jag får se om jag pallar. Fast jag har ju noll mat hemma, så kanske ska ta min ramlösa och åka på turné, får se. Annars åker jag till Sune bara.

Nu slog det mig, Småland rullar jfr Stockholm rullar. Stockholm är en stad, Småland är ett landskap...så varför en viss smålänning (läs Sune) döptes det hela inte till Tomtåkra rullar?!? Är det så att smålänningar är alldeles för stolta att de kommer från småland, och måste visa det med allt de kan...för ingen ens halvnormal vet ju var tomtåkra ligger. Hade jag varit upphovsman hade jag dock med gjädje döpt det till Siljansnäs rullar. (Där kan man nog snart ha sparkrace nedför björberget förövrigt...hmmm, I miss)

Kents nya album går för fullt här hemma på Danmark för tillfället. I like! Mycket bra pluggmusik för övrigt, för man hör ju inte vad karln sjunger, så man kan inte sjunga med...görbra!

Nu bär det av mot T1 med hejjarramsor i bakfickan...
 

* = En efterapning av Stockholm rullar där man äter mat hemma hos olika människor på en kväll och förflyttar sig mellan husen. Förrätt ska ske här hos mig och Cmilla, Varmrätten blir hos Silje och efterrätt hemma hos Sune. Det blir 10 glada personer som åker från ställe till ställe och blir mätta, och mycket säkert en hel del annat också =P Sen sluter fler människor upp hos Sune för en bra fortsättning på kvällen.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja, kents musik är så bra!

2007-10-24 @ 17:26:08
URL: http://johanniiis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0