currysås

jag skulle laga currysås till maten! så jag hittade ett recept på internet...två portioner! Men eftersom det var dags för storkok (nar jag nu äntligen lagade mat) så skulle jag iaf göra fyra portioner tänkte jag.
Sen skulle man börja med att fräsa curryn i margarin (50 g när jag hade dubblat receptet). Då slog mig tanke nr 1: Det blir ju att koka curryn, inte fräsa...det är ju alldeles för fullt i kastrullen för fräsning. Tanke 1 följdes snabbt av tanke 2: nä Johanna, nu hade du i 100 g. Det blir jättemycket sås, så jag hällde ut blandningen och började om. Mätte noga upp 50 g och hällde i curryn. Återigen så kokades den, inte frästes...det var alltså för mycket i kastrullen igen. Tanke 3 kommer: Skit också, jag gjorde rätt första gången och har nu på fem minuter slösat bort en massa margarin och min halva burk med curry. Det är ju inte konstigt att jag aldrig har mat hemma när jag bara slänger bort den jag har...buhu!

Såsen blev lite salt och lite curryig, men högst ätbar. Så nu blir det currysås några dar framöver. Tror dock inte på curry och pesto, så jag får hålla den ifrån mina pestokidneybönor =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0