asfalt

Har pecis varit och läst på en facebookgrupp...och nu är det klart, jag kommer från en liten (men naggande god) bondby, helt enkelt.

Debatten på "wallen" handlar om att en väg i Siljansnäs äntligen fått asfalt. De glada själar som bor på denna gata (gattu på näsmål) är överlyckliga och kastar sig in i beskrivningar som himmelsk och magnifik...en började tom prata om att komma hem och ta fram skateboarden, 15 år efter rampen rivdes (för att det inte fanns nån duglig väg att åka på). Vi andra, som inte kommer från denna hippa del av staden är bittra till tusen och tycker att våra gropiga vägar också borde prioriteras, jag menar...de hade iaf asfalt (världshistoriens sämsta dock) men se på oss...vi har tre decimeter djupa hål i en grusväg...där blir det ingen skateboardåkning av inte. Knappt spark på vinterna bara för att stenarna går igenom.

Idag var jag teknolog och var i skolan mellan 8 och 17...

Annars då?? Jo, har tenta på fredag. Ska inte säga nåt om hur det kommer gå dock, men jag har iaf läst en hel kurslitteratursbok!!

Nu är det 15 långa minuter till säsongsstart av ugly betty, de ska tillbringas med disk tror jag. När jag har tänkt lite finns nog inte en enda bra väg i Siljansnäs...


Kommentarer
Postat av: Mary

Haha, jag hittade oxå den gruppen förut. Man vet inte om man ska skratta eller gråta. =) Vi kanske ska skapa en "vi som bor på grusväg" =) Puss

2007-10-24 @ 11:17:48
URL: http://princesssmary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0