matdagbok

detta skulle kunna döpas om till den ultimata matbloggen, det verkar ju vara det enda jag tänker på...illa! Men bara en gång till...

Igår skulle jag vara seriös och marinera kycklinglår i ugnen (egen marinad). Köpte jättebilliga lår en gång för länge sen...typ när jag flyttade hit för ett år sen, eller inte riktigt...men ändå jättelångesen! Jag tinade upp dem och allt gick bra tills jag vände på dem, och de var sååå äckliga! Värsta typ blodblåsan fanns kvar, blä! Och jag har inga vidare slaktargener kände jag då...så jag slängde dom. Så nu slängde jag mat igen! Inte klokt =) Gjorde nån halväcklig wok ist, men vitlöksbröd som förrätt...det var iaf najs. Jag är nog hungrig nu, därför jag fick lov å svamla lite om detta.

Det börjar bli riktigt kallt ute nu också, undrar hur många grader det är i siljansnäs, man kanske skulle ringa papsen och fråga.  Ibland ska man kanske vara glad att man bor här i söder numera.

Igår tog jag äntligen tag i min själv och klädde om min stol också, fast häftpistolen var så tung och trycka ner så jag orkade inte göra klar den, så jag lär ta tag i det ikväll! Det känns ju rätt så meningslöst att ha en stol i hallen som man inte kan sitta på för att den ramlar isär då. Ska bli regissör också tänkte jag. Många bra karriärsidéer jag har måste jag säga. Författare förut och regissör nu, känns som jag valt lite fel branch kanske..nä!

Tillslut, två konstateranden: Åååååå va kul det ska bli att åka till Barcelona... och usch vad lite pengar jag har!!!!!

Kommentarer
Postat av: Maja

Undra hur kallt det är i Luleå då??

2007-11-07 @ 01:08:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0