SmåSaker

Tänkte ta mig tid att uppskatta de små sakerna i livet...

så här är min lista, så komplett det bara går att bli

5 - en skiva med giftigt i bilen. Man kom hem mycket snabbare med den på. Uppe i Pottervärlden som jag är vill jag gärna tro att det är magi, men nån slags verklighetsförankring i ryggraden säger att det är vanligt brist på trafikvett som gör det...synd.

4 - En nyckelring med sitt namn på som ens småsyskon köpt, och inte bara köpt, utan dessutom köpt en till varje familjemedlem (obs! vi är sju). Jag vet inte varför, men nånting säger mig att detta är mycket behövligt. Den är neongrön med en tjej omgiven av hjärtan på. helt underbar!

3 - Toapapper när man gått på toa. Man tar det för givet, och tänker inte på det. Men när det väl inte finns blir allting så oerhört jobbigt och alla världens problem bara försvinner in i ett enda stort toapappersbeskymmer.

2- Ord som Jäaaa och hiddiös, eller varför inte jågört. De små obetydliga orden som får en att minnas en hel kväll, eller ett helt helt vanligt ICA-besök. En bok med sådana vore eftertraktad, ska jag starta ny (eller starta överhuvudtaget) karriär och bli författare?!? Återkommer i ärendet.

Så var det dags för ...(fanfar)... ettan! Spänningen stiger, hjärtat rusar i 170, svetten sprider sig på pannan... det är inte fotbollsmatchen imorgon jag pratar om utan

1 - Kockosolja. Ses antagligen som en lite outsider av många, men dessa har då inte nyttjat den till sin fulla kapacitet. Tro mig när jag säger att många människor/förhållanden/apor/materialare inom idrott skulle bli lyckligare med lite av detta, speciellt i kombination bilfärd-ballerinaskor...och kanske en maja=)

Slutligen vill jag bara ta tillfället i akt att tacka systempåse på huvudet, den trevliga rösten som presenterar sig i telefon, ovälkomna/välkomna sms, mammor som vid 42 års ålder inte visste man kunde tanka med VISA-kort och glömda tältpinnar för en bra match! men det räckte bara nästan, bättre lycka nästa gång.

Jag bytte färg på sidan i min desperation för att jag inte kan hantera html-koder (och för att matcha hårfärgen (ja jag vet jag tjatar)). Men jag jobbar på det så nångång ska ni nog få en specialdesignad sida att komma till!

Imorgon blir det fotboll, längtar!


Kommentarer
Postat av: Mary

Små ord som jågert ska inte förkastas i vardagen... Det är tur dom finns (och används)! =)

2007-08-03 @ 22:04:39
URL: http://princesssmary.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0