Not agreed

Min kropp och jag är inte överens och har så inte varit på rätt många timmar nu. Resan hem startade väl vid utcheckning 12 i förrgår USA-tid, dryga 40 timmar sedan, och sedan dess är vi inte bästa kompisar. Man kan säga som så att om jag och min kropp hade träffats på krogen just nu hade jag inte fått ligga. Kroppen tycker nämligen att jag ska sova, sova och sova samt hålla mig borta från all varm- respektive kalluft. Mycket sömn och lagom temperatur i härlig svensk anda är vad den längtar efter. Jag däremot har under dessa timmar sysslar med precis motsatta saker. Jag har framför allt inte sovit och jag har farit in och ut ur luftkonditionerade utrymmen som en tätting. Och har inte luftkonditionering funnits tillgänglig har jag sett till att springa fram och tillbaka över gator för att leka sol/skugga/sol/skugga-lekar. Och nu när jag är hemma sover jag av någon anledning inte heller, utan har lust att städa garderob, packa upp, äta godis och titta på friidrott.

Gissa vem som vinner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0