Eldning

Jag tyckte det här såg så förbannat mysigt ut! Inspirerad men dock utan egen öppen spis lyckades jag och Hanna ändå fixa en liten brasa igår kväll. I brödrosten. Den var dessvärre inte helt planerad. Jag rostade bara lite hårdbröd till en av alla förrätter och helt plötsligt säger Hanna "det brinner. För i helvet det brinner". Jasså, va? tänkte jag tills jag slängde en blick mot köksbänken och ser eldlågor en halvmeter höga slå i undersidan av köksskåpen. "Vatten" sa vi då i kör innan brandträningen man blivit utsatt för sen man var i sexårsåldern slog in. "Nej, inte vatten" körade vi vidare "ut med sladden". Så sladden rök men det slutade inte brinna för det. Då kom vi på att man måste kväva elden och jag grabbade tag i (favorit)handduken, varpå Hanna frågar vad den är gjord av. "Frotté" svarar jag lite förvånat och Hanna konstaterar att det är bra, så länge det inte är fleece. Vem har handdukar av fleece kan man undra? Hur som helst, elden släcktes men bröden låg där nere och glödde ett tag. Sen luktade det skit i lägenhetenså brödrosten fick bo i det öppna fönstret någon timme innan allt kändes under kontroll igen.

Jag blev såklart förbannad på receptskrivaren som kommit på idén att rosta hårdbröd när detta uppenbarligen var en hälso- och egendomsrisk. Det visade sig dock att en sketen liten disksvamp letat sig in under apparaten och antagligen täppt till någon viktig funktion. Det var alltså helt mitt eget fel. Typiskt.

Kommentarer
Postat av: Annaish

Hahaha! 'I brödrosten!'

2010-10-28 @ 19:48:31
URL: http://annaish.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0