P3 dokumentär

Blev ingen film mellan 16 och 18. Blev en promenad och en P2 dokumentär istället, om Mattias Flinck. Något jag skarpt kan rekommendera (om inte annat så för att få höra lite dalmål såhär på slätten). De där dokumentärerna brukar ju vara bra så jag är inte förvånad över hur bra det var. Det jag däremot är förvånad över är hur oerhört dålig koll jag hade på vad som egentligen hände. Jag bodde ju ändå bara några mil där ifrån.

Och så får man ju som den jurist man är bara sätta ett stort frågetecken över domstolar och allt vad det är. Visst kan vi konstatera att han var värd en livstidsdom, men att vrida och vända på situationen för att få den som man vill är väl ingenting domstolarna ska syssla med kan man tycka. Jaja, lyssna på den hur som helst tycker jag, sändes på P3 5 april 2009.

Nu ska jag koppla in datorn till tv:n och titta på hockey!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0