Man får ta uppsatsledigt en dag

Tänkte på en sak som Beckson sa igår. Mode. För ett tag sen hade man hellre doppat huvudet i en badtunna efter bajsmannen (artikel på aftonbladet igår, arbetsmoral på jobbet var det) än att ha mittbena och pocanhontasband. Nu är man cool om man har det. Jag minns en sommar när jag var mindre och mamma tyckte att shorts var en bra idé att gå runt i, och jag höll mig vördnadsfulla tio meter bakom henne för jag skämdes så. Idag har jag haft ett par på mig i skolan till och med. Och hög midja hade de också - vilket back in the days var lika mycket ute som Tom Cruise är läskig. Ni fattar. Eller stuprörsjeans. Malin A var först i gymnasiet kommer jag ihåg - men hon fick lov att ha stövlarna på sig för hon inte riktigt klarade av tanken på att det satt tajt hela vägen. Jag hade så pass vida benslut på mina jeans så jag hade kunnat stoppa in ett småsyskon i vardera ben. Herregud. Nä, det finns nog bara ett klädesplagg som hållit i ur och skur några hundra år nu sådär.



Kommentarer
Postat av: Sara

Haha klockrent blogginlägg =)

2009-04-15 @ 19:30:10
URL: http://dalkullansara.blogg.se/
Postat av: anshagen

ska man känna sig träffad? eller finns det fler malin a? :)

2009-04-15 @ 22:30:57
Postat av: Mary

Känner att mina kontraster är underbara genom åren. Gula glasögon, kort hår, rött hår, mittbena och poccahontasband! Underbart!

2009-04-16 @ 08:14:28
URL: http://princesssmary.blogg.se/
Postat av: Rebecca

ja herregud, o jag hade det på mig o fick massa cred. Snacka om att hjärnan är anpassningsbar om man bara ser ngt på rätt person =P Skön ny bloggpres btw!! PUSS

2009-04-16 @ 13:19:24
URL: http://kinakulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0