Livet som film - igen

Tog och gick en sväng på "stan". Det är en stad men den är inte så stor, som Leksand kanske. Och jag skulle ju aldrig få för mig att säga "gå på stan" när jag travar runt noret (Leksand alltså) en lördagsförmiddag. Hur som tog jag på mig skorna, tog boken under armen och paltade iväg till kanalen för att slå mig ner på en bänk bland turisterna och läsa hur det egentligen skulle gå för Lucy Sullivan när hon skulle gifta sig (det gick bra visade det sig). Sen tornade ilskna moln upp sig på himlen så jag begav mig hemmåt, men fick lov att pausa på en av broarna över ån och kasta i en pinne i vattnet och sedan se om den kom ut på andra sidan (det gjorde den och jag blev glad över att naturlagarna fortfarande funkar). 

Väl hemma ville det inte börja regna så jag trängde mig förbi damen som tvättade fönster i trappuppgången och hämtade pengar till en glass. Sen satte jag mig på torget här utanför lägenheten på en bänk (igen) och läste - mitt bland lite alkisar, gräsklippare och arbetare bakom gräsklipparna. Precis när jag satte mig skulle en av arbetarna klippa en oerhört liten gräsplätt bredvid bänken. Jag lovar det hade gått fortare (och betydligt tystare) att klippa den lilla illla plätten med sax - med tanke på tiden det tog att dra igång maskinen.

Hur som helst så känns allt man gör här som en välregisserad film, en film med välbyggda kulisser. Pitoreskt liksom. Eller så känns det bara som medeltiden rakt av, dock en medeltid fylld med massa Magnum strawberry.

Kommentarer
Postat av: cisci

hehe, vilken spännande film, den skulle jag allt vilja se. När du sitter där med din magnum och läser. såg inlägget om midsommar, jag vill va med! =) fast jag jobbar juh midsommarafton till 17.30 och sen dagen efter morgonen. men de är väl inget som hindrar. jag lovar att ha krans...=)

2008-06-16 @ 17:30:49
URL: http://cisci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0