Så osvenskt

På väg hem idag hörde jag plötsligt en tutkör, alltså bilar som samlas på samma ställe med förare i som ligger på tutan konstant. Herregud tänkte jag, stackars pensionär som måste ha somnat vid rödljuskorsningen malmslättsvägen/drottninggatan. Om hon/han somnat först har de garanterat avlidigt av hjärtatack vid det här laget. Men som tur var (tror jag) var inte detta fallet, utan jag antar att det hade nåt att göra med Kosovos självständighet idag - lugn alla, jag har inte tittat på nyheterna, råkade bara se det hela när jag skulle titta tv-tablån på text-tv. När jag skulle över vägen på gröna blixten kom i alla fall en hel karavan med bilar som hade en flagga vajande ut genom fönstret och en tuta skrikande likt de där blommorna i Harry Potter. Hade lillebror varit här hade jag vetat vilken flagga, men han är 40 mil bort och jag är för trött för att googla så jag gissar helt enkelt att de två faktorerna hör ihop. När jag, efter min passage genom flamman-skogen skulle över nästa väg hade de tydligen tänkt liknande tankar, för jag fick vänta en gång till, puh.

Hur som är det väl kul att de är glada, det unnar jag dem. Men de måste sluta tills dess att det är dags att sova - annars blir det inbördeskrig här ist...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0