pappas värld

Igår droppade jag lite snyggt att jag behövde en ny kamera och att jag kunde tänka mig att få en i födelsedagspresent. Fargubbens svar: "behöver du inte något mer seriöst?" Var är mer seriöst än en kamera frågade jag mig??
"Jo pappa, jag skulle vilja ha en liter vaniljvodka tack"
Nja, inte riktigt.

Nu lät jag som en bortskämt skitunge och som om jag krävde att få en kamera, inte alls. Bara funderade fem minuter på vad som försiggår i min fars huvud.

Han undrade också vad Jur6 var för namn egentligen och vad jag egentligen sysslade med på dagarna. Han suckade uppgivet "vad skulle farmor säga om hon fick höra detta"...

Kommentarer
Postat av: jonna

Erik, jag gillar honom. Han sätter dig på plats johanna... kommer ihåg lektionerna med honom. fina tider. eller ja, lektioner är aldrig roligt men just högstadiet får en nostalgisk.

2008-02-25 @ 15:07:26
URL: http://jonnaahs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0