kan bara höras på kårallen

En konversation mellan mig och nån som heter Tobbe, om Fredda och en gotlänning.

Tobbe - Akta dig för Fredda, du vet väl att han är ett svin. Har han berättat om deras fårhållande (pekar på Fredda och gotlänningen) och hur han bara drog.
Jag - Jo, jag hörde nåt om det
Tobbe - Har han sagt allt, om bil, hus, barn (två döttrar 18 och 21 år...hmmm), katter och stridsvagn. Ganska häftigt, finns alltid parkering då, bara att ställa sig på alla bilar, det är ju inte så att någon kan flytta på en.
Jag - Jo, han berättade det. Sa allt om pelargonerna också.
Tobbe - Jag har tagit hand om dem, vårdar dem som mina barn.
Jag - Badar du med dem?
Tobbe - Nä, jag har köpt en lyx-vattenspruta som man kan ställa in hur många droppar/timme man vill ha, så det blir som ett sommarregn. Jag brukar köra på 800 droppar/timmen.
Jag - Ååå, en sån där från Dior?
Tobbe - Japp, har du också en...coolt!
Jag - Mm... Jag brukar sätta på mig bikinin och dansa i regnet ifrån den!
Tobbe - Jag med...i bikini alltså.
Någonstans här kommer en annan typ in och hänger på Tobbe.
Tobbe (till den nya) - Synd att du inte hört vad vi snackat om...

--------

Men han är inget svin... inte alls!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0