Min doktor

Jag har en doktor som heter Dr Bengt Lindstrand. Han är en mycket snäll doktor. Men det roligaste med hela mottagningen är hans syster (inte släkt-syster, utan en sån där annan med utbildning), som skulle kunna heta Berit. Hon svara alltid glatt "Dr Lindstrands mottagning" i telefonen. Jag förklarar mitt ärende, som idag var att mina p-piller tydligen var slut (var det verkligen ett år sen jag var där?!?). Hon plockar fram mina uppgifter och meddelade mig att det borde gå att ringa in ett recept. Efter lite undersökningsbokning och annat småprat säger hon "då ska du få prata med doktorn" och skickar över luren. Men vem kallar sin enda kollega och antagligen rätt nära vän för doktor/doktorn hela tiden?! Så jag fnittrar hysteriskt i luren när doktorn säger hej. Hon påminner så sjukt mycket om receptionisten (eller vad det nu är) till doktorn i Jönsonligan och den svarta rubinen. Ni vet första filmen utan Sickan. Eventuellt tror jag till och med att Berit spelade rollen som telefonsvarerskan i filmen och har lagt på sig lite (mycket) grått hår sen dess bara.

Jag undrar om de leker kinky lekar på mottagningen när det är lugnt och kallar varandra doktorn och syster. Eller kanske ännu mer perverst - vid sina riktiga namn.

Hur som så fick jag mitt recept. Jag åkte förbi och plockade upp det på väg till apoteket och fick mig en omgång av blodtrycksmätaren medan jag ändå var igång. 25/80 var tydligen jättebra, sa han. Så nu har jag shoppat loss på apoteket för femhundra pesetas. Men han är snäll Bengt i alla fall - och Berit också.

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag hoppas verkligen att du inte har 25/80 i blodtryck... Då tycker jag att det var en högst oansvarig dokor och då måste jag komma ner på en gång och rädda dig!

2008-08-28 @ 20:40:30
URL: http://karinrygge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0