damsugarpåsar

Jag hatar dem. Det finns ungefär 2 659 304 olika modeller av damsugare och av någon helt outgrundlig anledning finns det 2 856 093 olika modeller av damsugarpåsar. Allihopa finns även att köpa på Ica Maxi. Så jag stod där, själv, säkert en kvart och läste på alla 2 856 092 kartongerna (en var slut) för att försöka hitta min modell - Volta Xio U3440- på någon. Tillslut fann jag den, nästan, men tänkte att de där siffrorna kan inte vara så viktiga. På väg mot kassan såg jag dock att där fanns en guidebok, typ lika tjock som liftarens guide till galaxen eller nån annan guide i den klassen. Tänkte att det är bra att vara säker så jag tog en snabbkoll - jag hade såklart tagit fel. Problemet är då att min modell inte står med på den nya kartongen. GAAAAAAAAAAAA. Så jag frågade hon i kassan, som ringde ett tiominuters samtal till damsugarpåseavdelningen. Sagt och gjort 79.00 kronor fattigare gick jag ut till Julia och Cmilla, som nu väntat 40 minuter, i bilen med mina fem (5!) damsugarpåsar för hutlösa 79.00 (79.00!!) kronor. Så nu vet ni. Det blev kartong nr 2 förresten, Y05 för den som vill veta.

Kommentarer
Postat av: ola

kolla nätet istället.
dammtussen.se har det du behöver.
mvh
ola d

2008-06-01 @ 12:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0