hockey

har återhämtat mig från min bitterhet och ingått i en annan känslostämning...saknad!!!

Jag anade inte hur  sjukt mycket jag saknade hockey tills jag nyss såg ett inslag från häromdagen om Ed Belofours ankomst till hemstaden!

Tänk er när ni ska på match, problemet är först vad man ska ha på sig (det är ju vinter och kallt ute men kommer bli görvarmt inne i hallen (speciellt i pauserna när man trängs i gångarna bland korvstånden) på grund av allt folk), tillslut tar man sina allrs skönaste kläder och drar iväg. Man bor antagligen i näs så man åker bil. Vid rondellen börjar det bli trångt...sen får man lov å leta parkeringsplats, fast det går rätt smidigt....man vet ju massa ställen som inte utom-kommunen-folket vet om=) Överallt i Noret går klungor med Leksandströjorna på på väg mot arenan. Väl där irrar man omkring först. Egon står å säljer program, men man är för snål för å köpa ett och så virrar man dit man ska! Sen följer flera timmar hockeyunderhållning, eftersom det är leksand anagligen inte på toppnivå...men det är en sån känsla. Emil står i klacken och är rätt hemsk som vanligt och de sjunger och skriker "Hoppa om du älskar LIF" och efter ett tag står hela hallen och hoppar (förutom vissa kostymgubbar som anagligen har knäproblem och inte klarar av det).  Jag älskar det!! Men det var alldes för länge sen. Den 30 december är jag nog hemma, då är det hemmamatch...Lovar att jag kommer vara där...

Förresten...Ed Belfour spelar och bor i Leksand...Det är sjukt!! Får hem och rota fram nån gammal hockeybild och försöka få autograf, den 30 december...jag längtar.

Saknar!!!

                       image25    
                                                           Som det ska vara!
                                               
                                                   
             Ed Belfour (notera tröjan) tillsammans med gubben och gumman på Noret

                                        image22 
                                                Det är vackert där hemma!

För många av er var detta bara blaha blaha, men jag älskar det här blahaet=)

vad halvpatetisk jag känner mig=)


Kommentarer
Postat av: Jonna

Jag älskar blahaet...;) detta var en skön resa tillbaka i tiden!
Jag är också hemma den 30 dec, ska vi hoppa då?=)

2007-10-22 @ 00:29:29
Postat av: Maja

Jag har redan biljett! =)

2007-10-22 @ 13:17:34
URL: http://majasofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0