Detox


I början av hösten såg jag ut som en balong. Jag tror jag gnällde om det här också, att jag inte kom i ETT par av mina byxor. Jag skyllde helt och fast på allt fett i Sydafrikansk mat (vilket nog egentligen var befängt, borde skyllt på att McDonald's hade drive through) och en sommar i en hotelreception som sålde godis (karaktär har och kommer antagligen aldrig bli min väg i livet).

Tillslut fick jag nog och i samband med att jag blev särbo några månader satsade jag gärnet och ändrade min mathållning lite. Jag tänkte helt enkelt att det är banne mig inte pastan som är det goda när man äter en pastasås, den finns ju bara där för att få upp själva såsen. På samma sätt är det inte riset i sig som förgyller tallriken, utan det är ju faktiskt kyckligen eller vad det nu kunde tänkas vara. Så jag dumpade kolhydraterna, i alla fall på kvällen, och åt sallad eller rotfrukter eller nåt annat gött istället. Till det såg jag till att äta tre ordentliga mål per dag och två mellanmål, med mottot 'aldrig hungrig'. Slutligen slutade jag slänga i mig maten och tuggade ordentligt (i början helt vansinnigt löjligt mycket) och tog på så sätt lite mindre portioner utan att känna mig ett dugg hungrigare. Resultatet blev smashing minus 8 cm i midjan och 4 cm per lår som drog åt skogen på nån månad och en halv, och tada - jag kunde ha mina byxor igen.

Nu ska jag sanningsenligt säga att sambolivet har tagit ut sin rätt igen (karaktär var det) och det går för tillfället inte åt rätt håll. Jag kan fortfarande ha byxorna och det är inte panik, men jag känner att det är dags att ta tag i det hela för att tillfredsställa den inre Johanna. Sen väntar ju även cykling och simning i tjejklassikern, och jag är inte den som vill få punktering när jag sätter mig på cykeln eller sjunker det första jag gör i vattnet. I höst vankas även löpningx2 med tjejmil och lidingömil också, och då kan väl ett och annat kilo mindre komma mer än väl till pass. Sen mådde jag förbannat bra i kroppen av att vara lite ordningssam. Så handlingen igår anpassades till 'mindre potatis mer ost'-dieten och imorse var det inmätning (har ingen våg och ska försöka skita i den måttstocken). Jag känner väl inte att det är nödvändigt att skriva exakta mått, vill inte bidra till varken håntillfällen eller jämförelsehets, men jag tänkte ändå meddela resultat. En liten spark i baken på mig själv.

Så idag 21/3 ligger måtten på
Midja: 0
Love handles: 0
Rumpa (största delen): 0
Lår: 0

Så får vi se åt vilket håll det barkar.

Kommentarer
Postat av: Mariah

Heja, heja! :-)

2011-03-21 @ 12:55:55
Postat av: Karin

Nämen ska du köra hela tjejklassikern!? Jag är också galet sugen... är du redan anmäld och allt? Förresten, lust att typ luncha på lördag? Är i hufudstaden på besök.

2011-03-21 @ 22:31:15
URL: http://karinrygge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0