Åka buss


Vi kan väl säga så här. Jag och Stockholms busstrafik är inte bästa kompisar. Om det vore en tävling där bussarna fick poäng varje gång jag gjorde fel och jag fick poäng när jag gjorde rätt samt bussarna gjorde fel skulle ställningen nu vara typ 3-0 till bussarna. Efter en dag.

I mina försök att på smidigast sätt ta mig till polishuset lyckades jag komma lagoma 20 minuter för tidigt till hållplatsen som ligger 1 minuts gång från hemmet, missa en buss på grund av vad jag ansåg vara oklar skyltning (men som såklart var helt korrekt), missa nästa buss på grund av kloka ord från Ebba von Sydow som jag fick lov att läsa just då, förvisso lyckas komma med den trejde bussen - bara för att missa att gå av. Naff said.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0