Min tvättstuga

Idag hände det. Det där som jag bara har läst om på internet förut. Någon snodde vår tvättid. Dock visade det sig rätt fort att vi fortfarande lever i vår "alla älskar varandra och tar hand om varandra"-bondevärld och inte alls är så anpassade till de hårda Stockholmska klimatet - för vi började ränna runt bland grannarna för att hitta boven i dramat för att snällt be honom ta sin tvätt och sticka och brinna. De två grannar vi testade var dock inte skyldiga, men vänliga nog att tala om för oss att maskingerna går att snabbspola samt att "här slänger man ut kläder om nån har chansat - alla gör så". Så sagt och gjort, vi slängde ut den chansande grannens kläder och tog över herreaväldet över tvättstugat. Stolta som tuppar.

Kommentarer
Postat av: Frida

Fan va gött! Ibland önskar jag nästan att någon snott min tid så jag kan ta ut min ilska på halvtvättade kläder... Rätt ska vara rätt och jag är inte sen på att göra det rätt för mig ;)

2011-05-30 @ 12:12:01
URL: http://fridalinnmans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0