I mina hoods


Den gamla bonaden

Nu har jag återigen vankat Vasavägen upp för att vika av på Östgötagatan som övergår till Kaserngatan vid rödljusen för att sedan gå förbi den stora kyrkogården och huset där vi en gång bodde. Det är något speciellt med att andas Linköpings-luft, även om luften idag mest verkade bestå av pollen. För näst sista gången är det nu dags att besöka det här universitetet i skolärenden. Korrekturseminarium imorgon (och ja, jag spyr lite av nervositet varje gång jag tänker på det) och om två veckor betygseminarium (och ja, glädjeskutt följer av de tankarna). Sen är det slut. Finito. Done. Coolt. Men för nu får ni bara önska mig lycka till och säga godnatt till mig och min sovpartern för natten, Sanna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0