Aubergine och kött

Den här lilla ändringen av mat jag pratade om imorse my vara en diet i den mening att jag ska uppnå något med kroppen, men det är banne mig en lyxdiet. I min värld äter jag det goda och skippar bukfyllan. Är det så att jag vill göra hemmagjord pizza tänker jag inte skippa botten, det handlar mest om att ta bort det onödiga och köra gärnet på det smaskiga. Det enda problemet är väl att det blir lite pilligt ibland att komma på lösningar runt pasta och skinksås - men det är kul också. Så jag tänkte att jag kunde bjussa på vad som inmundigas här hemma till middag, när vi kommer på något kul, ifall någon skulle behöva inspiration.

Idag blev det Auberginegratäng med kött. Superenkelt och mycket gott. Jag har fått receptet av Julia och hon har fått det av mamma-Julia. Så jag tackar Kerstin ödmjukast! Du tar en aubergine och skär den i skivor. Salta skivorna och låt dem svettas en stund. Varva sedan aubergine och krossade tomater med oregano. Avsluta med skivad mozzarella i önskad mängd (mycket). Peppra lite någon gång men salt behövs inte. Sen in i ugnen till osten ser god och smält ut. Till det stekte vi bara lite fläsk-någonting och tog en lite avocado.

Var lite hungrig så jag glömde fota. Ska fixa det till nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0