Drömhus


När vi var i näs på midsommar hittade vi vårt drömhus. Och med "vi" menar jag såklart "jag". Och med "drömhus" menar jag "en herrgård". Mitt ute i skogen ligger det en riktig pärla som en gång i tiden var herresätet för någon rik typ som ägde ett järnbruk precis bredvid. Nu är det ett tomt stort hus med enorma rum, enormt kök, personalbostad innanför köket och ett pingisbord. Hade jag haft massa pengar och multum med tid (och inte en utbildning som gör att det blir svårt att få jobb precis mitt i skogen) hade jag köpt det och satt igång med en sju helsikes till renovering. Sen hade det kunna bli sommarparadiset numero uno med sjön ett stenkast bort och en stor gård till för vattenkrig/grillkvällar. Det lovar jag er. Men tills dess är får stället agera herrgården i mina drömmar.

Kommentarer
Postat av: Karin

Vilka fina bilder! Är det med camera+? Eller ngn annan app?

2011-07-14 @ 00:00:21
URL: http://karinrygge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0