Yogge takke

Vi har städat och fejat så vi nu är förgiftade av ajax-lukt här hemma. Så underbart skönt. Och det firar jag med något av det godaste jag vet - Valios yoghurt sommarbär. När jag äter den känner jag mig som nio år gammal igen, ute och springer och leker häst på en sommaräng och snor ett smultron lite här och där när jag ser ett. Med vinden fladdrande i håret och en skir klänning snirklande kring de bara benen och fötterna. Inte för att jag vet eller ens tror att det där någonsin hänt mig. Vad jag vet så hade vi vansinnigt dåligt med smultron just kring där jag bodde och jag brukade inte springa och leka häst, jag cyklade. Och någon skir klänning var det nog inte tal om, testa storblommiga cykelbyxor och fleecetröja istället. Skor var också någonting jag sysslade med när jag var liten på grund av oerhört känsliga fotdynor. Men ni fattar ändå att yoghurten smakar gott va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0