To live with a tekniknörd

Vi har något form av system här i hushållet som gör att man kan lyssna på musik trådlöst från datorn. Det brukar fungera alldeles utmärkt, förutom när det händer något på en telefon i närheten, då blir det tyst. Fråga mig sen inte hur det går till, allt jag vet är att det krävs en helt egen serverpark för att få till det. För ett tag sen fick karln nys om att han kunde koppla in iphonen som kontroll till det hela, och spela från den. Därför kan det numera, när jag sitter mitt inne i en viktig tv-serie (säg till exempel Top Model), helt plötsligt börja dåna musik på högsta volym ur högtalarna. Då sitter karln högst troligt och har tråkigt på toan. Eller så står man tillsammans i köket och lagar mat och helt plötsligt tror man att Coldplay har konsert i vardagsrummet. Ni fattar.

Ikväll är jag väldigt trött och är i detta nu på väg att lägga mig. Skulle bara avklara det sista framför datorn först, medan han den där lade sig i sängen. Då, mitt i studiosnacket efter handbollsmatchen och mitt scannande av bloggmappen, drar "Jag måste ringa Carina" med Lars Kristers igång i full kareta här inne. Jag hoppade väl sådär två meter upp i luften och fick en puls på 190. Så var man inte trött längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0