Superhero

(obs, följande text är en lång och utdragen harang med skryt)

Som sagt, mot Linköping var det. Teoriseminarium till masteruppsats hägrar. Och för er som inte känner er så hemma i teoristudier till rättsvetenskap kan jag bara säga en sak; grattis. Att titta på havsvatten dunsta är bra mycket mer actionfyllt. Veckans konsert på SVT2 är som en partydrog som håller dig vaken i flera dygn i jämförelse med tio sidor rättspositivism. Speciellt när hälften av sidorna är på engelska.

Till morgondagens seminarium levde jag dock länge i euforin över att vi inte skulle behöva läsa någon 1600-tals bästasäljare och svara på frågor i stil med "vad kom först, hönan eller ägget", då jag inte sett skymten av några instruktioner. Men ack så fel jag hade. Fem minuter innan avfärd mot tåget, alltså klockan åtta såg jag mailet innehållande just de där tio sidorna med tillhörande frågor. Så jag skrev ut dem under många fula ord och konstaterade att 'skynda att älska' kunde få åka med som resesällskap sovande i väskan.

Men (nu kommer skrytet förresten) så fel jag hade. Klockan nio började jag läsa och ynka fyrtio minuter senare har jag läst klart, svarat på frågorna OCH (och det är här sensationen kommer), stoppa pressarna, fattat det hela. Nu sitter jag här och funderar på vad jag ska göra med dessa nya superkrafter. Bekämpa ondska, fixa världssvälten? Möjligheterna känns oändliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0