Same procedure

Har skaffat mig en morgon - ja vad säger man - ritual kanske. Det går till som så att när Fredda går sätter jag klockan (viktigt för psyket att slippa göra det dagen innan vettni). Jag sätter den på 07.17 (vilket innebär att jag sover ca 16 minuter efter det att han har gått). Sen snoozar jag i runda slängar en halvtimme. Efter dessa trettio minuter tänder jag lampan (vilken skulle kunna vikariera som ljusterapeut), och snoozar i ca 20 minuter till. När klockan är någonstans runt 08.10 tar jag fram telefonen och kollar fb, twitter och aftonbladet. Någonstans i mitten av denna procedur får jag dock ont i armen av att ligga med telefonen uppe i vädret framför mitt alltför närsynta ansikte så jag sätter mig upp - endast för mjölksyrans skull. Och då ba: Viola. Jag är uppe.

Man kanske inte ska klaga alltför mycket på det här med att vara student.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0