Om ni tänkte skaffa barn, eller så

Om ni någon gång börjar gå i tankar om, till exempel, skaffa barn men är osäkra på om ni har tålamodet som krävs. Var lugna mina vänner - jag har testet för er. Det går till som så att man tar sig först hem till mig här i Stockholm. Sedan tar jag med er ner till källaren, närmare bestämt till vårt förråd. Väl där låser jag upp dörren (det är ett test, men det är, faktiskt, inte omöjligt att slutföra) och så kan testet börja.

Jag kommer då ge personen som valt att genomgå detta en lapp med saker som skall hämtas ur förrådet, förslagsvis en skrivare, eftersom diverse plugghjälpmedel måste skrivas ut. Till den ska man helst ha en sladd och papper också, den fungerar liksom bäst då. Sen är det bara att köra. Testet slutar när skrivaren, sladden och paketet med papper på något sätt befinner sig utanför gallerburen.

För den goda pedagogikens skulle skall jag nu återge ett tänkbart scenario för hur detta kan gå till. Inte alls självupplevt på något sätt. Första hindret består i att komma in i förrådet, det står nämligen två fåtöljer staplade på varandra precis framför öppningen. Väl inne följer en labyrint av massiva ekskivor, lackhyllor, resväskor, hantlar, madrasser, tavlor, rollers, julgranar osv. Men ut kommer ändå skrivaren rätt fort - den står fritt. Problemet blir istället papperet. Det ligger i någon av kartongerna, som man inte kommer åt utan en massiv omplacering. Så efter mycket om och men lyckas man frigöra en yta mitt i förrådet, mitt framför stapeln av kartonger OCH med möjlighet att göra en ny stapel av de genomsökta kartongerna bredvid sig. Hänger ni med? Sökandet startar och det byggs upp en ny stapel, som av en händelse blockar utgången ur förrådet (såklart, det är den enda någorlunda tomma delen efter att fåtöljerna står i korridoren. DÅ (spänning) slocknar lampan. Den är ju en sådan där tidsinställd. Så det blir bäcksvart, svetten rinner från att lyfta lådor, man ser ingenting och man kommer inte ut. Då minns man att det står en oanvänd kabellist i ett hörn som man lyckas bända fram, efter mycket om och men. De närmaste fem minuterna spenderas sedan med att sikta och försöka få kabellisten att trycka på lampknappen utanför förrådet. Tillslut lyckas man, pust, och fortsätter rotandet. Cirka tio minuter senare, efter att alla kartonger undersökts inser man att "nepp, inget papper någonstans" varpå det dyker upp en idé. Kan det vara så att papperet redan finns i lägenheten? Vågar man chansa? (alltså ställa in allting, låsa förrådet och gå upp och kolla - och riskera att få lov att börja om). Nja, blir svaret så man kollar snabbt igenom lite till innan man ger upp. Det finns inga papper. Så man plockar in allt igen och låser.

Sedan hittar man papperet i lägenheten och ska koppla in skrivaren och "köra skiten ur den" som man säger. DÅ inser man att sladden, den finns inte med upp. Så man går ner igen...

Kommer man sedan upp med sladd-%&fa#@3 utan att vilja ta livet av någon är man garanterat redo att skaffa barn. Barn kan inte vara värre än det där förrådet. En annan tanke är; att om man orkat ta sig igenom detta inlägg är man också nära den tålamodsgräns som krävs...


Kommentarer
Postat av: Mariah

Hahahaha, det hade jag velat se när du gav förrådet en omgång.

2011-01-10 @ 10:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0