Badkar

Jag kör all in på det här med att fylla mina dagar med energi och idag var det dags för badkarspremiär. Alltså dags att inviga vårt badkar i lägenheten. Det är ungefär 4 kvadratcentimeter stort. För att se till att jag skulle kunna koppla av totalt bad jag karln köpa med sig en Sköna hem hem till mig. Och riddare som han är tog han en omväg (mitt sätt att se på det hela) för att få tag i en tidning till mig denna röda dag. Sagt och gjort för en timme sedan ungefär klev jag ner i vattnet och skållade hela kroppen - eller i alla fall den del som fick kontakt med vattnet - och slog upp tidningen. Sedan dess har jag legat där och totalt njutit. Det borde badas mer badkar i världen, den skulle nog vara en bättre plats då. Den enda missen var att jag inte lyckades få de där skrubbhandskarna på julklappsleken i julas, de hade kommit väl till användning. Men det får nog bli en tradition det här, så jag tar det nästa vecka.

Nu har jag tagit mig till soffan och, vilket jag hoppas ni också gjort, slagit på 6:an för en faktiskt mycket bra förutsägbar romantisk komedi med en aning tveksamt översatt titel. Google translate måste haft en riktigt usel dag när Forgetting Sarah Marshall blev Dumpad.


Telefonen är faktiskt, om möjligt, sämre än min kamera på korttagning.

Kommentarer
Postat av: Mariah

Myyyys. Jag vill också ha badkar hemma!

2011-01-07 @ 16:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0