Yatzy

Efter en sen middag (och med det menar jag väldigt sen faktiskt, vi har varit så där "produktiva" och "hurtiga" idag) slog vi till på lite yatzy, och ett vinglas till det. Första vändan gick skitdåligt för mig, men jag höll glatt minen uppe. Det är ju ändå bara lördagskväll en gång i veckan och man vill ju inte trumpa till alltför mycket. Men tji fick jag för den positiva inställningen när omgång två inleddes och "vinden vände". Trots att jag nästan inte var ett dugg mallig över mina sexor som radade upp sig i lika raka led som nordkoreanska soldater, blev min motstandare oerhört olycklig och började kasta tärningar hej vilt runt sig. Så vi fick ta en siesta i spelandet och lugna ner oss med en vända fusk-yatzy (min mening), när man bara går uppifrån och ner på listan (och tar bort det lilla moment av tanke som spelet innehåller). Efter det gick det bra igen, surt för herrn att jag slog han med en poäng då. Hehe. Nu riskerar jag att få sova på soffan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0