Las Vegas

Då var man på plats i Sin city och galen är den. Om allt i Amerikat är stort och överdimensionernat jämfört med hemma så är allt i Vegas over the top i USA-mått mätt. Men det är väl så det ska vara. Utan att vi egentligen har gjort ett jota idag är kameran full med bilder i ett försök att fånga vad som händer i stan, så ni får ett axplock. Har ni varit här tidigare är det nog inget speciellt, har ni det inte kanske det kan vara lite kul att se.


Efter den galnaste frukosten (bild imorgon, var helt oförberedd och hade ingen kamera) spenderades många timmar på poolområdet för att bättra på (skapa) någon form av bränna. (frisyr prioriterades uppenbarligen inte). Sen är det ju så att när det är 30 grader i resten av USA så har vegas slagit till med dryga 40. Så på poolområdet omvandlades snabbt till mest i poolen.


Sen gick vi på promenad och tittade på vårt hotell från håll. Nånstans på övre halvan i tornet mitt i bilden bor vi.


Promenaden gick till Caesars palace och deras högt överseriösa shoppingcenter där vi hade lite business att kolla upp. Om romarna från början hade varit så seriösa med sitt byggande hade romarriket banne mig aldrig störtat. Storfotografen i mig var inte påkopplad men ja, ni kanske ser ändå.


På hemvägen svor Johanna (alltså jag) över min tankeverksamhet när jag beslutade mig för att ta långärmad tröja när jag skulle ut i 35 graders hetta. Men Bellagio drog igång en ny modell (som vi inte sett) av sin fontänshow så jag kom på andra tankar. Den första versionen vi såg går att skåda på här.


Sen kom vi in i den aldrig så sköna air conditionen igen och sitter nu här och filurar över ett glas rött och en öl. Rummet ska ni få se mer av, det kräver liksom en helt egen dedikering. Kvällen ska spenderas i bästa Vegas-anda, med dricka i handen. Var får man se.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Åååå ni verkar ha det så bra! Jag unnar er det verkligen och kan lova att jag sitter hemma i pissregnet och är en aaaaning avundsjuk. En aning. Gnutta sådär. Hoppas kameran går i 190 och att det blir visning när vi ses! <3

2011-08-30 @ 09:44:10
URL: http://blogg.mama.nu/rebeccaeleonora/
Postat av: Rebecca

SV: Söt du är! Jag hoppas verkligen jag kommer fixa det, och håller tummarna - tills det är dags att veta hållerjag tummarna och taggar mig själv mentalt! Se till att få lite barn gjorda där borta i stormakten nu så min plutt får lite kompisar ;-)

2011-08-31 @ 10:19:10
URL: http://blogg.mama.nu/rebeccaeleonora/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0