Ung och dum?

Började dagen med rättsfall och det verkar inte bättre än att det är så dagen skall fortsätta. Kommer ihåg den där kursen på gymnasiet, kommer bara inte ihåg vad den hette. Den om juridik i alla fall. Den var en av de klart största anledningarna till att jag valde ekonomilinjen. En kurs, fem veckor höll den väl på eller nåt. Men det var bara det programmet som läste den. Minns i alla fall när läraren (som jag heller inte kan komma på namnet på, men kanske Kerstin) kkom till en lektion med en riktig dom från tingsrätten i Falun med sig. Det var så coolt, tyckte jag. Det var ju på riktigt. Så jag tog mod till mig och frågade om jag fick låna hem bunten papper. Det fick jag. Så med stora och höga förväntningar lämnade jag klassrummet. Därefter blev det hela liggande i skåpet, heeelt orört, tills den dag då det var dags att slänga all skit man samlat på sig.

Lite har förändrats sen dess. Numera tycker jag det är allt annat än coolt med rättsfall, men jag tycker fortfarande att det är sådär kul att läsa. Äh, jag ska inte klaga. Man kan ha jättekul med rättsfall.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha, mongo! Hej på dej du!



Jag kan iaf säga att nog LÄTT fattar mer av det som står på mitt kinesiska apotekspapper än på dina svenska rättsfallspapper. Word! =P

2010-09-16 @ 15:17:42
Postat av: Mariah

Hon hette Birgitta om jag inte minns fel och jobbade som tingsnotarie va?! Kursen hette Rättskunskap!!!

2010-09-17 @ 07:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0