Tort

Jag tog mig till skolan tillslut och tro det eller ej - och jag sitter faktiskt fortfarande kvar här. Det är lite kaos dock, både på bordet och i mitt huvud. Har ni tur kanske ni får se bilder senare - från bordet då, inte huvudet. Tanken är att jag om en vecka ska lämna in en hemtenta bestående av 9-12 sidor. Det ska dessvärre helst vara något skrivet på sidorna dock och det är lite det jag sitter här och sliter med.

Den kommande (förhoppningsvis) texten ska i alla fall handla om skadestånd för kränkning (på något sätt) och jag måste erkänna att det finns rättsområden som är bra mycket trevligare att syssla med. Det finns värre också, men att sitta och läsa rättsfall om en fyraårig flicka som blivit sexuellt ofredad i sömnen eller vad det "kostar" att våldta en annan människa gör en inte alltför kärleksfull mot sin omgivning. Jag blir helt enkelt förbannad och börjar tänka på allt annat än det jag ska. Det är bara så hemskt med alla sjuka personer där ute - och att sådana här saker händer hela tiden. Man ska väl tacka sin lyckliga stjärna för att man skonats från sådant här i livet, men samtidigt tänka en tanke på alla de människor som inte har, eller har haft, den lyckan och önska dem att allt någon gång ska bli bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0