Passionsfruktscheesecake to die for

Det blev en riktigt trevlig kväll igår. Först var det tre-rätters på hotell ekoxen i stan och därefter bar det av till vattenhålet platå. Det var 230 gäster på den där middagen, alla i väldigt varierande åldrar. Lärarna var där, diplomanderna var där, föräldrarna var där och i vissa fall var även mor- och farföräldrarna där. Dock såg det ut som om sistnämnda kategori inte fullt uppskattade vissa inslag i middagen, snapsvisorna till exempel. De kände kanske inte igen att de kunde relatera till innehållet, man sjunger ju inte "till spritbolaget åker jag rullator..." direkt. Men fint var det och gott var det också.

Bara två problem.
1. Vem är den briljanta människa som kom på idén att ta 100 spänn för strumbyxor som ändå bara går sönder efter tio minuter? Det måste ju vara den mest lukrativa affärsidé någonsin påkommen. På två timmar avverkades två stycken igår, och då satt jag mest still. Efter det åkte termobyxorna på, det funkade.
2. Vad gör man när man går ut? Hur fördriver man tiden på utestället? Jag fattar inte!



Idag tvättar och packar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0