Glasögonen igen

Jag skulle säga, apropå glasögonen, hur det gick till när jag skaffade mig de där glasögonen. Därav bilden. Jag använder väldigt sällan glasögon, mest när jag går från toaletten till sängen på kvällen och tillbaka på morgonen. Därför tänkte jag att jag ville ha några "lite roligare" glasögon när jag skulle skaffa dem, så att jag kunde fixa en kul "look" när jag väl satte på dem - eller nåt. Så jag gick in i affären och började peka och prova.

Jag bad om hjälp också men allt de tog fram var mer eller mindre lika de jag köpte för sju år sedan och som var allt annat än roliga. Men tillslut hittade jag de som jag tillslut köpte, satte på mig dem, tittade i spegeln och utbröt "This is what I'm looking for" (Jag var alltså i Kapstaden) varpå försäljaren tittar på mig och börjar asgarva. Hon står dubbelvikt och hulkar av attacken. Jag (och Rose som var med) tittar oss förvånat omkring och undrar om ett tivoli drog förbi utanför förnstret eller, men nä, hon skrattade åt mig. "It's a certain kind of look, and it's not yours" klämmer hon tillslut fram. VA!?! Efter tre minuter. Vilken försäljare, hon borde jobba för nåt flådigt märke, typ Gucci. Hon skulle ju få på en uteliggare en 25000-kronors väska. Så på ren bångstyrighet köpte jag hem dem tillslut, ändå.

Kommentarer
Postat av: rebecca

1. Jag vet nog rätt precis exakt hur du känner gällande pinsamheter man OMÖJLIGT kan göra ngt åt... ar lidit av ångest sedan jag såg Pippi gå på tårtkalas när jag ar liten. 2. HAHAHAHAHA, whaaaat!!??!!! But why? For the record så tycker jag du sportar glasögonen skitbra! *

2010-10-26 @ 11:59:53
URL: http://kinakulla.blogg.se/
Postat av: rebecca

hehe, självklart! Om du gör en kopia till moi =P

2010-10-26 @ 15:51:25
URL: http://kinakulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0