En blandning

Jag befinner mig i Stockholm igen och har precis gjort tenta. Det gick väl hyfsat ändå, behövde bara göra en fråga. Resten av kursen har jag tillgodoräknat mig från Linköping. Så om inte något gått oerhört snett så borde jag skrapat ihop de fyra poängen som behövs för att hålla mig flytande.

Som ni ser till höger har jag börjat twittra nu också. Är det må hända så att jag är först i bekantskapskretsen (eller iaf kompisgänget)? Det är då första gången i så fall. Det tog mig ju fyra år längre än alla andra att fatta båda ICQ och skunk. Lunarstorm var jag rätt med på, men MSN och, framför allt, skype var jag ju så sen med så att jag borde blivit bannlyst från eländet. Facebook vägrade jag till att börja med och blogga - det var ju jävulens påfund. Men nu twittrar jag i alla fall. Jag fattar dock inte så mycket än, allt # och @ gör mig förvirrad. Hur som helst hoppas jag att detta skall vara lösningen på mitt begynnande galenskap av att sitta själv för mycket.

Sist men inte minst sitter jag nu i lägenheten där vi ska bo och mår bra. Vi har beslutat oss för att måla väggarna istället för att tapetsera (vi tror nämligen att vi är bättre på det förstnämnda) och jag kan inte bärga mig tills jag är på plats och vi kan börja. Det är dock en del som ska göras, eftersom färgerna i lägenheten nu ser ut som något taget från en cirque du solei-föreställning, men det ska bli så kul.

Men det får bli sen, nu ska jag ha den obligatoriska njutningstimmen efter tenta. Sen ska jag på't igen. Eller så ska jag titta på film. Den som lever får se...


Före, och efter.

Kommentarer
Postat av: Emma Andersson

Haha :) Det här med # tog ett tag för mig att förstå syftet med. Men det kallas hashtags och är användbart om du tex diskuterar med andra twittrare. För om du klickar på hashtagen så hamnar du på en lista där alla tweets med just den hashtagen finns. Eller som Annaish tex, som twittrar om idol, hon skriver alltid #idol2010 i sina idolrelaterade tweets, då hamnar hennes idol-tweet i den där raden med andra som twittrar om idol. Väldigt användbart för den som vill läsa vad folk twittrar om tex idol. Kan också vara bra att använda för egen del om man vill kategorisera sitt twittrande lite. Twittrar man ibland om typ mörtar så kan man märka just de tweetsen med #mört så kan ju du (eller den som är intresserad av mörtar) snabbt ta fram alla tweets du gjort om just mörtar.

2010-10-22 @ 19:59:15
URL: http://emmaandersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0