New town, nwe era

Dra på trissor, jag blev klar den här gången också. Sista minuten var mitt mellannamn ja.

Helgen var det.
Nu har vi i alla fall lämnat lägenheten, ish. Packade hela lördagen, gjorde bort oss på återvinningscentralen/sopstationen (men vem vet vad tryck-någonting-virke är, eller att apparater skall till el men rena sladdar till metall???), slog i smalben, fick mordhot av grannar som inte gillade att vi höll hissen hela dagen, oljade in köksgolvet med inlagda vitlöksklyftor-olja och avslutade med thaimat vid det icke-existerande bordet (på golvet alltså). Fredda åkte sedan med lasset på söndagsmorgonen och mamma åkte med sängen och soffan på förmiddagen. Sen städade jag. Och städade. Och städade.

Och städade. Och mitt i min djupdykningen inne i ugnen ringde Fredda och sa att han funderat och kommit fram till att han tyckte vi skulle anlita någon som kunde flyttstäda åt oss. Men då var ju skitgörat redan gjort (trodde jag) så jag tyckte jag lika gärna kunde köra. Jag missade dock två saker. Dels att det blir mörkt fort nu och några lampor inte fanns kvar på loftet eller i stora rummet, så jag städade i mörker. Dels att jag hade toan kvar. Där spenderade jag först en timme med kläderna på inne i duschen och ångan som tillkommer när en varm dusch står på. Svett 1. Sedan någon timme på att skrubba kakel. Svett 2. När det sedan var dags för toastolen trodde jag nåt höjden av äcklighet, men ack så fel jag hade. Precis när jag börjat gräva runt med toaborsten lyckades jag tappa den så det gjorde en frivolt i luften och skvätte toavatten över halva rummet och hela mig. Jaha. Och när jag tillslut låste dörren hade jag bara en promenad med mitt mitt 20 kg-pick och pack kvar till hotell Hanna. Svett 3.

Sen tog jag mitt livs bästa dusch.

Nu sitter jag i skolan och väntar på seminarium. Efter det åker jag till Stockholm och bosätter mig. Så märkligt men skönt. Är inget fan av att leva "tillfälligt" och i väntan på det riktiga.

Kommentarer
Postat av: Joanna

Oooooh, så skönt det måste kännas nu. Själv ska jag faktiskt titta på en lägenhet hemma i byn på fredag vilket får de 7 resterande månaderna tills jag får vara seriös sambo igen att kännas lite lättare. Bättre att vara på väg än att bara vänta. Jag är glad för din skull!

2010-11-01 @ 13:26:40
URL: http://joannaland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0