Com inte Hem till mig

Jag har idkat byteshandel i hemmet ikväll. Satte karln på att skriva min jobbansökan (han borde ju kunna komma på något bra med mig, annars kanske det är dags att ta sig en funderare liksom) och jag strök hans skjorta. Jag är helt övertygad om att jag kom ut från marknaden med ett kap.

Annars kom jag tidigare på en grej som jag helt glömt att klaga på. Olikt mig. För vi har ingen tv. Eller vi har själva apparaten och vi har i ärlighetens namn både SVT 1, SVT2 och tv4. Så jag ska inte vara snål eller så. Familjen Hanses har ju ändå precis skaffat fyran, eller hur det nu var ;). Nä, problemet är på vilket sätt vi inte har ytterligare kanaler. Vi har pratat med ComHem kanske 200 gånger. Först för att ta reda på hur vi skulle göra när det var dags att flytta, sen för att göra det de sa till oss att göra och nu, de senaste 195 gångerna, för att försöka förklara för dem vad de egentligen sysslar med och vad som bör göras för att vi ska kunna titta på tv. Jag har faktiskt missat Biggest Looser i flera veckor nu, känns det som. Och varenda gång vi ringer är det något nytt fel. Idag när vi ringde var ALLT fel. Fel adress (fast vi fick ett brev senast idag), det stod att vi tog med boxen från Linköping (fast vi redan fått en ny) och det stod att kortet inte var skickat (fast vi fick det idag). Jag lovar att det stod någonstans att min mormor heter Ingrid också, fast hon inte gör det.

Men det går sakta men säkert framåt. Nu har vi i alla fall båda tv, box och programkort, dock fortfarande inga kanaler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0