ROM

Så, nu har jag tid. Det är en konstig tid i Linköping just nu. Folk som jag hängt med dagligen tidigare har jag nu inte sett på sådär ett år eller ett halvår så det blir lite avbrott när någon kär vän dyker upp.

Men idag kom vi i alla fall hem från Rom efter en helt underbar semester. Det vi gjorde absolut mest var att gå. Vi gick och gick och gick. Och fick skavsår (Fredda då alltså, jag är stålkvinnan) och fortsatte gå. Sen gick vi i trappor och fotade lite. Sen gick vi igen. Ibland letade vi restaurang medan vi gick. Något som också var en frekvent förekommande sysslesättning var att svettas. Tänk bastu goes bodypump-pass goes 40,8 i feber så har vi känslan av att ställa sig på en gata runt klockan ett på dagen. Men vad gjorde det, vi var ju i Rom.




Det har alltid varit en liten dröm för flickan Johanna att åka till Rom. Får väl tacka pappa för det som såg till att historie-freak-genen fortplantades in i mig. Och Rom är vackert, men det bästa av allt är att det är vackert OCH fullproppat med gamla saker. Så tro mig när jag säger att jag i stort sätt återupplevde julafton som femåring den sekunden jag steg in i Colosseum. Och allt annat också för den delen. Kardemumma-mums!







Japp, det allt gående ledde till var att vi var så turistiga som det går att bli och såg alla saker man ska se... Piazza Navona, Pantheon, Fontana di Trevi osv. Efter 500 trappsteg fick vi till och med till den här bilden, yey!


TACK älskling för en underbar vecka.

Kommentarer
Postat av: rebecca

aaaaaaaah! Jag svårt avundsjuk och super glad över att ni haft det bra!!!! Jag vill se mer bilder på snyggklänningen! Funkade guideboken bra? Puss

2010-08-28 @ 06:05:27
URL: http://kinakulla.blogg.se/
Postat av: cisci

åh ni verkar ha haft det jätte mysigt. fina bilder!

2010-08-29 @ 21:27:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0