Fjortisfylla

Jag har varit på kalas nu ikväll. Antar att ni hört det förut. Festerifest kallas det. Antar att ni har hört det förut också. Jag antar även att jag någonstans runt den här tiden på året men för två år sedan skrev om att vi ordnade en, just, festerifest. Ikväll var jag som gammal festerist därför hedersgäst på årets upplaga - men opeppad. Så det vi gjorde var mest att ta det lugnt.
Men förutom det lugna så roade vi (vi som i de som anordnat festen de tidigare två åren, typ 25 pers) oss med att kasta äpplen på årets festerister, äta hamburgare samt att lura de nya och oerfarna att min päronsoda var fulvin. Sen fick vi även veta att årets kalasfixare hade EN regel för kvällen - inga pateter i köket. Vi pateter ansåg då självklart att det fanns en annan viktigare regel för kvällen - ALLA pateter i köket. Så vi drog ihop en avancerad kupp som gick ut på att gäng 1 hoppade över "baren" (ett hål i väggen där alkoholen går ut), gäng 2 stod och väntade vid bakdörren på att gäng 1 skulle låsa upp och gäng tre stormade köksdörren i lokalen. Det kan ha varit århundradets mest lyckade kupp, så ni vet!
Nu är jag hemma igen och ska återigen inte plats i soffan och titta på tennis tror jag. Skägg är borta så jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0