Äntligen utgång

Tillslut, efter fyra månaders traglande i Linköping, tog vi oss äntligen ut på en riktig utekväll. Och ute var vi - tills det stängde. Därefter åt vi skitmat. Därefter gick jag hem och sov. Nu ska vi beställa pizza. Längesen var det man löpte hela linan ut, men nu banne mig. Riktigt kul var det också. Det roligaste av allt var när jag vid halvtre tiden insåg att av de jag dansar med just nu kommer tre från Leksand, och ingen av dem är Jocke. Hur hände detta?
Jo, det ska jag förklara. Jag stötte på Jocke i en trång passage, och tittade upp på hans kompis. "Jösses så lik Syrén han är" var jag precis på väg att utbrista när det slog mig - Det är Syrén. Det visade sig att halva Örebros Leksingsbestånd befann sig på slätten. Och roligare än så var det inte. Men det var kul, för den som var där =)
Jag har galet mycket studerande att göra idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0