Pappa ringde

Fick båda goda och dåliga nyheter av far min idag. Den dåliga var att min farfars syster gick bort inatt. Jobbigt, men hon hade varit sjuk ett bra tag så det kanske var det bästa som skedde. Men det hjälper ju inte alla gånger. Så just nu tänker jag på hennes barn och barnbarn (som är både mina tre- och fyrmänningar by the way. Siljansnäs kan vi kalla det).

De goda nyheterna däremot var två - och kanske värdsliga i sammanhanget, men ändå. Nr ett var att familjen fundrar på att hälsa på (om det inte blir begravning då) och nr två var att jag skulle bege mig till en specifik adress i staden där det skulle finnas något till mig. En födelsedagspresent. Så nu ska jag barka av ner mot stan och fixa present och förkorta armbandet på min klocka, för att skynda hem till skidskytte därefter!


Hälsa Farfar när du träffar honom, Anna-Greta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0