"Ett slick så är du fast"

Hemkommen från skolan där jag har varit duktig i några timmar och snart på väg till jobbet igen. Ordet enformigt räcker inte till för att beskriva dagarna för tillfället. Längtar tills Bosses glassbar öppnar så man får en undanflykt att springa ner på stan och fördriva tiden. Min pappa sa en gång att han skulle kunna studera hela livet. Den genen ärvde jag inte. 

På jobbet är det förresten supersegt för tillfället. Vi har jobbat för duktigt så det finns inget jobb att göra längre, så vi blir typ snällt ombedda att ta ledigt. Men jag ska ju till Sydafrika så jag har inte råd att ta ledigt. Men man känner sig ju inte direkt som månadens anställd när man går dit och hamnar på vetgirig.nu och svarar på frågor om Tintin, bland annat, under tre timmar. Jobbigt liv man har.

Kommentarer
Postat av: cisci

du den där bosses glassbar, får man komma och hälsa på och ta ett slick? låter inte dumt!

2009-03-31 @ 17:25:59
URL: http://cisci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0