En ny elefant

Jag vet att jag för länge sedan berättade om Anton som kläckte kommentaren "var är elefanterna" när våra kusiner kom på besök - och lillstackarn trodde att alla kusiner var elefanter precis som i Babar. Men bara för att jag tycker han är så söt så skrev jag det en gång till. Annars är det så att jag har fyra elefanter, tre bröder från faster nr 2 (norrlänningar) och en från faster nr 3. Personligen tycker jag det är ganska tragisk liten skara, speciellt när jag har fyra syskon. Lite felbalans - pappa har skaffat flera än hela hans syskonskara tillsammans.

Men nu ni, så ska jag få en ny elefant. En från morbror min (morbror nr 1). Den kommer i september och blir den första på mammas sida. Så jag antar att det bara är att vinka farväl till den lugna delen av julafton och välkomna in den besatta leken mellan mig och bröderna om vem som gissar vem som är årets tomte först. Hur som Grattis Morbror med fru!!



Den än så länge tappra skaran. Som sagt; mer än 50% LundinEriks - kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0