Är det vår så är det

Tänkte ta två flugor i en smäll och njuta av dagens vårväder och plugga samtidigt. Tur som det var insåg jag väl mina begränsningar en aning i alla fall så jag drog på mig polardunjackan, halsduk, vantar, tjocka skor och två filtar, stog med mig en stol och pluggbok och satte mig ute - under tak bland cyklarna där det skulle vara någorlunda vindstilla men ändå soligt. Sen satt jag där med näsan som den enda blottade kroppsdelen, ffter en halvtimme frös den. Efter 45 minuter frös smalbenen (som inte täcktes av en av filtarna) och efter en timme när solen hittade massa moln var det kallare än vad det var i Linköping under hela december - kändes det som. Men jag uthärdade. Är det vår så är det. Efter en och en halv timme gick jag in igen, sket i pluggandet och spelade gitarr till det var dags för jobb istället. Tenta på fredag igen, inte i gitarr dock - dessvärre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0