Oväntat

Som kommentar på följande fick jag "oväntat". Faktiskt.

Blev en spännande dag/natt igår. Började dagen med ett jobbpass i receptionen som gick smärtfritt, eller så smärtfritt det kunde gå i alla fall. Sen när lillebror kom och skulle ta över verksamheten på kvällen började det. Fikabröd slut på buffils, massa gäster till middag, smutsiga dukar, guldbröllopsfirande, ingen diskare, osv. Det hela slutade med att jag åkte hem till stussekatten en sväng, däckade i soffan en timme. slängde i mig lite äppelpaj (kosten är bedårande för tillfället), åkte tillbaka till hotellet, diskade med Hedlunds lillebror ett tag, serverade öl, bar glas på bricka (!!!) och bakade till halv tre på natten. 

Självklart tror ni att natten var slut där, men icke då. På väg hem i bilen ser jag och lillebror en stor karl ligga däckad på asfalten utanför kiosken. Ojoj. En annan bil stod där också, men vi tänkte vi skulle hjälpa till. Det visade sig att Siljansnäsdagen kan bli jobbig, även för 150 kg-karlar. Han ha de helt enkelt lagt sig för att sova och vägrade bestämt att vakna igen när vi sparkade på honom. Men efter många "hörru" och "hur går det" så baxade vi in honom i den andra bilen och körde hem han. Vänliga medborgare vi!

Sen sov jag fyra timmar.

Nu sitter jag här igen och känner mig tillfreds med mig själv som har checkat ut ett helt hotell. Mumma.

Kommentarer
Postat av: Linda

Bra jobbat!! Nu har du många extra guldstjärnor =)

2009-07-26 @ 13:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0