Tåbeskymmer mm

God morgon. I ett svagt (läs: trött) ögonblick hos datorägaren har jag lyckats sno åt mig lite värdefull laptop-tid. Så nu måste jag ju säga hej igen. Min dator vägrar fortfarande att svara när jag trycker på on-knappen, men en diskussion förs med min far om inhandling av en ny leksak. Jag har dock lovat att inte lyfta den nya i skärmen, smälla igen locket och kanske eventuellt till och med inhandla en datorväska så den slipper ligga och kramas med fotbollsskor och matlådor i väskan. Men vi måste ju få lite ordning på det här i alla fall.

Annars har jag en öm tå. Vet inte vad som hände men vaknade i natt med en bultande och svullen tå. Så det blev till att proppa värktablett och köra högläge tills jag somnade. Nu är det lite lugnare men vi får väl se om jag måste gå till doktorn ändå kanske. Har ju några skavanker att reda ut. 

En bra grej: Var på massage igår. 45 minuter avslappning. Jag klagade inte!

En dålig grej: Räkningarna gjorde mitt nyss så goda morgonhumör till ett mer johanna.aktigt morgonhumör. Känner ni till hon Bengtsson i Rederiet? Ungefär så.

Så, vad ska man göra idag då? Ingenting inplanerat så det lär väl bli vinterstudion och häng i soffan. Men jag har varit helt okej duktig i skolan i veckan så det kan jag nog vara värd. Vad göra i lärdagsförmiddag i Linkeboda när kastrullocket ligger på över stan som vanligt?

På återseende mina kära (så fort som möjligt). Datorägaren upptäckte precis kuppen och kräver tillbaka den. Dumt. Jag har ju inte hunnit uppdatera mig på allt som händer på Facebook. Galet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0