Planering

Min planering för dagen var magnifik. Städa och tvätta samtidigt, och när städningen är klar och sista maskinen tvätt är igång drar jag till maxi för att köpa påfyllning till kylskåpet. Den ensamma moroten där inne bärjar bli lite hängig, jag tror han känner sig ensam. När jag är inne på de sista mobbdragen händer dock något som är mycket sällsynt i Lasse Winnerbäck-land - snö. Men eftersom jag härstammar från trakter närmare Ryssland än de här wondellbönderna här så får detta inte bli den faktor som gör min än så länge så lyckade dag till en besvikelse. Nejdå, nu ska jag kasta mig ut i vädret på gröna blixten och försöka hitta en väg ut till Tornby genom det avspärrade vägbygget. Om jag tar med en kaffetermos kan jag nog i alla gall muta mig igenom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0