Lika feminin som en burk brylkräm

Lagom till nyårsafton fick jag en liten kris i mitt liv och målade naglarna rosa. Inte skrikrosa men ändå helt klart en skär nyans. Det var riktigt fint enda tills jag fick lov att sätta igång textningen på vänner-dvd:n och började pilla på dosan - efter fem minuter. Men trots detta lilla snedsteg, efter fem minuter som sagt, sitter det forfarande färgkluttar lite här och var på fingrarna. Dessa gör jag nu allt jag kan för att få loss. Har försökt både med säkerhetsnålar och matknivar men har tillslut kommit på att pincett nog är det mest effektiva verktyget. Förutom nagellacksremover då, men det finns inte i närheten av min, när det kommer till såna prylar, ungkarlslya (har fler variationer på skruvmejslar än hår- och sminkprodukter). Och i min besatthet av att få bort färgen har jag helt glömt bort att riva av naglarna, vilket resulterat i riktigt långa, och nästan kvinnliga naglar. Än finns det hopp... 

Ja, det var ju kul. Hade nog inget roligare att dela med mig av dessvärre. Come-back till jobbet snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0